Caroline Modén

Nyttig glass

Publicerad 2014-03-11 20:24:00 i Allmänt,

Ikväll testade jag å göra en nyttig glass jag hittade på en blogg jag följer. Dessutom va den jätteenkel att göra och absolut ett allternativ om man vill ha nåt sött men som inte innehåller så mycket socker :) Det krävs dock lite planering. Bananerna ska skalas och skivas och ligga i frysen minst 12 timmar innan men sen är det bara att mixa allt i en skål och servera:) Ingredienser: 2 bananer, 1 krm vaniljpulver, 0,5 - 1 dl kockosmjölk och 0,75 dl jordnöttsmör. 
.
Sen ska ni få några tips. Som jag fick lära mig den hårda vägen :) Det stog nämligen i recepetet att man skulle köra allt i matberedare men jag testade att köra med stavmixer först och det är en stark och kraftig variant som hitils klarat det mesta... Men det va ingen bra idé, för den gav ifrån sig ett märkligt ljud som skulle kunna liknas vid en raket på en majbrasa, och sen ville den inte låta alls... Så jag skrapade över allt i matberedaren och det gick hur bra som helst. Tyvärr ska glassen serveras direkt för att hålla "glasskonsistens" så min hann bli lite rinnig av allt extra stök som ni ser :) Men kall och svalkande god ändå :) Så kör matberedarn direkt hörrni:) Sen la jag på några skedar hallon och det vart jättegott till:)
.
Dagens minus vart alltså bortgången av min kära vän stavmixern. Sorgen och saknaden är stor! snyft:/ Men dagens pluss väger upp! Jag har nämligen rentsat lite i garderoben och testade ett par byxor i stl 38 som jag inte alls fick på mig kring jul. Då hade jag stl 44 och det saknades nästan en dm för att kunna knäppa knappen. Nu glappade dom nästan i midjan :) Och visserligen skiljer storlekarna en del från butik till butik så jag vet inte om jag tex kan ha stl 38 på HM. Men det struntar jag i just nu, för dom byxorna jag jämfört med är köpta på samma ställe så gissa om jag är glad! Sjukt glad!:) När sifrorna på vågen inte ger mig dom reslultat jag vill ha va detta en rätt trevlig vetskap!:) 
.
Åh, vilken trevlig vilodag det vart !:) Jag trodde verklligen inte att jag skulle få på mig byxorna nu heller och va beredd på en besvikelse när jag provade som, så jag vart ganska chockad när dom gick på så lätt :) Och glad naturligtvis :) Nu längtar jag efter att få springa imorn och fortsätta den här resan i jakten på att bli av med resten av fettet :) Bikini 2014 here we come! Det bästa är att det inte känns så himla omöjligt längre :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Modén

Caroline Modén. 24 år.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela