Caroline Modén

Tillbakablick

Publicerad 2014-03-06 21:17:00 i Allmänt,

Igår på facebook så hade Michan kommenterat en gammal bild på henne, mig och Marika från 2010. Det fick mig att tänka tillbaka lite på årena som gått...
.
Bilden är från en fest hos Malin och Maria som förresten båda väntar sina andra barn i nuläget, så shit va mycket som har hänt sen dess!:) Å på bilden väger jag 84,5 kg. Jag minns det för att jag vid den tidpunkten mådde skitdåligt över en massa saker i livet, inte minst vikten, och att jag då bestämde mig för att det va nog!! Jag hade så mycket jobbig skit runt omkring mig som gjorde att siffrorna på vågen sköt i höjden och jag hade inte vägt så mycket sen innan jag fick min anorexi. Då vägde jag som mest 90 och när jag närmade mig  85 och såg varje kilo på min kropp som tårar och smärta bestämde jag mig för att livet från den dagen skulle bli bättre. Å sen dess har vägen vart krokig med både uppförsbackar och raksträckor men så här i efterhand så har jag tagit mig sjukt långt sen dess! Det har vart en jäkla resa som jag inte skulle vilja vara utan för det har gjort mig till den jag är idag. Jag är betydligt starkare och vet vad jag vill få ut av livet. Respektive vad jag inte vill! Å jag tror det är den största lärdommen jag fått.. Att jag vet vad jag inte vill ha i mitt liv! :) 
.
 
2004 började mitt liv gå utför. 2007 va jag längst ner på botten. 2009 fick jag proffesionell hjälp och idag 2014 värdesätter jag mig själv och livet på ett helt annat sätt än jag gjorde då. Och efter 10 år har jag fortfarande en bit kvar.. Både med maten.. Viktångesten, mitt självförtroende, min självkänsla och några andra saker som behöver bli bättre, men å andra sidan har jag aldrig nånsin vart så stark och mått så bra som jag gör nu. Å det är en härlig känsla kan jag berätta:) Jag har viljan och inte minst orken att förändra mitt liv. Det är stort för mig!
.
Juni 2010. 
Januari 2014
- 12 kg och ett helt nytt liv rikare! 
 
 

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2014-03-06 22:15:13

Jag tycker man ser så mycket i dina ögon på den andra bilden hur mycket bättre du mår och starkare du är! Bra kämpat Carro, du har kommit lång väg!

Svar: tack Åsa. :) Kram
Caroline Modén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline Modén

Caroline Modén. 24 år.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela